Núm. 1 Octubre 2011

La sndica de greuges publicar cada mes un butllet per donar a conixer la instituci

La sndica de greuges de Barcelona, Maria Assumpci Vil, publicar des d'aquest mes d'octubre un butllet electrnic de periodicitat mensual per donar a conixer la instituci que encapala. La publicaci, que es far arribar a milers d'entitats de la ciutat, inclour algunes de les principals queixes que rep la defensora dels barcelonins i les actuacions que engega per iniciativa prpia per supervisar a l'administraci municipal. ms informaci

imatge La sndica de Barcelona demana que la Gurdia Urbana actu amb ms ponderaci i es faci ms s de la mediaci

La sndica de greuges de Barcelona, Maria Assumpci Vil, demana que els agents de la Gurdia Urbana actun de manera proporcionada, evitant les accions imprpies i improcedents, i que sempre que sigui possible es faci s de la mediaci per prevenir alteracions de l'ordre pblic. Aquestes sn dues de les recomanacions fetes per la defensora dels barcelonins arran de la intervenci d'ofici que va iniciar per avaluar el paper de la policia local i els serveis de neteja el 27 de maig amb els membres del collectiu 15-M acampats a la plaa de Catalunya. ms informaci

La Sindicatura de Barcelona mai no ha rebut queixes lingstiques per l's del catal a les escoles

La defensora dels barcelonins mai no ha rebut cap queixa per l's del catal a les escoles de la ciutat. Segons Maria Assumpci Vil, la falta de denncies lingstiques posa de manifest que no hi ha obert cap debat social sobre l's del catal i s una qesti que no suposa cap problema per als barcelonins. "Es tracta d'un patrimoni cultural que permet als alumnes dominar, en acabar els estudis, els dos idiomes oficials a Catalunya", diu la sndica. ms informaci

Maria Assumpci Vil reflexiona sobre l'escola bressol en un article d'opini al diari 'Pblico'

La sndica de greuges de Barcelona, Maria Assumpci Vil, va publicar el 24 de setembre un article d'opini al quadern en catal del diari "Pblico" sobre l'escola bressol pblica. La defensora dels barcelonins pensa que la decisi del nou govern municipal de no construir ms llars d'infants pbliques a Barcelona per motius econmics posa en perill un model de qualitat que ha afavorit la cohesi social. Per Vil, l'escola pblica s sinnim de qualitat educativa, igualtat d'oportunitats i prevenci per evitar l'exclusi social. ms informaci

imatge La sndica alerta que les retallades en la Renda Mnima d'Inserci faran augmentar l'exclusi social a Barcelona

La sndica alerta de l'efecte devastador que les retallades en la Renda Mnima d'Inserci (RMI) poden tenir entre la poblaci ms vulnerable fins al punt de collapsar els serveis municipals de la capital catalana i augmentar l'exclusi social. Segons l'Ajuntament de Barcelona, en els darrers cinc anys la demanda per cobrar la RMI ha crescut un 36,3%. ms informaci

imatge La sndica recomana l's de ms smbols i pictogrames en els senyals de trnsit de Barcelona per facilitar-ne la comprensi

Maria Assumpci Vil recomana a l'Ajuntament de Barcelona l's de ms smbols en els senyals de trnsit per facilitar-ne la comprensi dels ciutadans. La sndica ha ems aquesta recomanaci en un informe recent arran d'una queixa presentada per un ciutad multat per aparcar sense tquet a l'rea verda i on reclamava que li fos retirada la sanci perqu els senyals estaven escrits en catal. La decisi tamb posa de relleu la necessitat de fomentar el catal i conclou que noms es facin servir inscripcions aclaridores en els dos idiomes excepcionalment i quan sigui imprescindible. ms informaci

Maria Assumpci Vil participa a la quarta trobada estatal de sndics locals a Granada

La sndica de greuges de Barcelona, Maria Assumpci Vil, participa els dies 5, 6 i 7 d'octubre en la quarta trobada estatal de sndics locals que tindr lloc a Granada. Al llarg de tres dies, la major part dels defensors dels ciutadans d'mbit municipal debatran sobre el paper dels sndics, com afecta la crisi a la seva tasca i quines han de ser les prioritats municipals davant la manca de recursos econmics. ms informaci

L'agenda de la síndica
imatge
24-10-2011 19.00 hores Conferncia a Grcia Biblioteca Jaume Fuster Plaa Lesseps, 20-22 Maria Assumpci Vil explica quines sn les funcions de la defensora de la ciutadania en una ciutat com Barcelona.
25-10-2011 19.00 hores 10 anys de la Sindicatura de Greuges de Reus Sal de Plens. Ajuntament de Reus Plaa del Mercadal, 1 La sndica detalla com treballa l'oficina que encapaala i quines sn les queixes que rep.
26-10-2011 13.00 hores Entrevista a L'hora L Rdio Barcelona. Cadena Ser Casp, 6 La sndica dialoga amb el periodista Frederic Vicent sobre denuncies ciutadanes.
Si no vols rebre aquest butlletí envia un mail aquí.
Síndica de Greuges de Barcelona. Rda. Sant Pau, 45. 08015. Barcelona
Tel: 934 132 900 email: sindicadegreuges@bcn.cat web