Núm. 59 Gener 2017

imatge La síndica alerta del risc per a la salut i la seguretat que pot suposar la lenta i poc adequada actuació municipal davant dels casos de síndrome de Diògenes a Barcelona

Toc d'alerta de la síndica Maria Assumpció Vilà pels casos de Diògenes a la ciutat. Segons Vilà, la lenta i poc adequada actuació municipal davant dels casos de síndrome de Diògenes, aquells que fan referència a l'acaparament compulsiu o trastorn per acumulació d'objectes, pot suposar un risc per a la salut i la seguretat de les persones. Al llarg del 2016, Vilà ha rebut quatre queixes molt greus de quatre districtes diferents –Horta-Guinardó, Ciutat Vella, Sants-Montjuïc i Gràcia-- en les quals s'ha constatat actuacions diferents en funció dels districtes i una dilació important en la intervenció i/o resolució de les situacions, la qual cosa ha portat els veïns i veïnes a patir durant setmanes o mesos greus problemes d’insalubritat i de convivència. més informació

imatge Investigació oberta sobre la massificació turística a la Sagrada Família arran d'una queixa de la FAVB

La síndica de greuges de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, investigarà les repercussions de la massificació turística a la Sagrada Família. I ho farà a partir de les demandes que li han exposat en una reunió representants de la Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona (FAVB) i de l'Associació de Veïns i Veïnes de la Sagrada Família. Segons els i les representants veïnals, que properament enviaran a la síndica una queixa per escrit amb les seves peticions, el barri pateix els efectes negatius del turisme. Com a conseqüència d'això hi ha una massificació de l'espai públic, problemes de mobilitat i una pèrdua del comerç de proximitat. més informació

imatge Els requisits d'accés a la segona activitat dels i les agents de la Guàrdia Urbana en situació d'incapacitat permanent són restrictius

L'Ajuntament no vetlla suficientment pel dret al treball dels i les agents de la Guàrdia Urbana en situació d'incapacitat permanent en grau total. La síndica de greuges, Maria Assumpció Vilà, considera que el consistori és restrictiu pel que fa als requisits d'accés dels agents de la Guàrdia Urbana a la situació administrativa de segona activitat i creu que cal estudiar fórmules que permetin la continuïtat laboral de les persones afectades per fer compatible la situació d'incapacitat amb el dret al treball en l'àmbit municipal, especialment quan la incapacitat sigui deguda a un accident laboral o a una malaltia professional. Ara només es contempla la jubilació per incapacitat. més informació

imatge L'Ajuntament va suprimir el concert de la Damm, al carrer de Cartagena, després d'atendre una recomanació de la síndica

L'Ajuntament de Barcelona va suprimir el concert de la Damm, al carrer de Cartagena, de les festes de la Mercè després d'atendre una recomanació de la síndica de greuges, Maria Assumpció Vilà. Així ho recull una resposta del Institut de Cultura (ICUB) a una resolució de la defensora sobre aquesta actuació emesa arran de la queixa d'una veïna contra les molèsties que cada any li causava aquest concert. En concret, la resposta de l’ICUB, signada l’1 de setembre, però rebuda a la Sindicatura el 13 de desembre, diu textualment: “En atenció a les recomanacions realitzades per la sindica de greuges relatives al nivell sonomètric i de vibracions del concert de l’Antiga Fàbrica Damm, amb motiu de les festes de la Mercè de l’any 2015, informem que, atès que s’ha estimat la queixa i la recomanació de la síndica, s’ha modificat la programació habitual per aquest espai i enguany ja no se celebrarà el concert de l’antiga Fàbrica Damm a la via pública. La programació d’aquest concert s’ha desplaçat a l’interior de la fàbrica, amb la qual cosa quedarà allunyat del contacte directe amb els habitatges”. més informació

imatge Tot i complir amb la normativa, ubicar una benzinera en una zona amb escoles és inadequat, segons Vilà

Ubicar una benzinera en una zona amb escoles és inadequat. D'aquesta manera, la síndica Maria Assumpció Vilà ha donat la raó a un grup de veïns i veïnes del carrer d'Eduardo Conde, a Sarrià-Sant Gervasi, contraris a la instal•lació de l'equipament en una zona amb diferents escoles. Amb tot, la defensora reconeix en la resolució que l'actuació de l’Administració ha estat ajustada a dret i que la benzinera compleix amb la normativa vigent. més informació

L'agenda de la síndica
imatge
12-01-2017. 12.30 hores. Entrevista a El Matí de Cope Catalunya Cope Catalunya. Diputació, 238. Pepe Collado entrevista la síndica sobre temes de l'actualitat municipal a El Matí de Cope Catalunya.
12-01-2017. 14.30 hores. Col.laboració a Ràdio 4 Ràdio 4. Roc Boronat, 127. Vilà participa setmanalment en el programa de Ràdio 4, Metròpoli, que condueix Xavi Collado.
12-01-2017. 19.30 hores. Exposició sobre el comerç emblemàtic a Barcelona Centre Cívic Urgell. Sala Teresa Pàmies. Comte d'Urgell, 145. La síndica assisteix a l'inauguració de la mostra De tota la vida. El comerç emblemàtic de Barcelona.
17-01-2017. 13.00 hores. Debat científic a l'Agència de Salut Pública de Barcelona Agència de Salut Pública de Barcelona. Plaça Lesseps, 1, planta, 1. Vilà assisteix al debat La salut comunitària: estratègia de qualitat, impacte i confluència.
20-01-2017. 18.30 hores. Participació a Barcelona FM BTV. Plaça d'en Tísner. La defensora fa una col.laboració mensual en el programa que presenta Núria Ferrer a la ràdio municipal de Barcelona.
23-01-2017. 10.45 hores. Trobada amb Laia Ortiz Ajuntament de Barcelona. Plaça de Sant Miquel. Reunió amb la tercera tinenta d'alcaldia.
23-01-2017. 13.30 hores. La síndica, a La Ciutat d'Onda Cero Catalunya Onda Cero Catalunya. La Rambla, 88. Vilà fa una col.laboració quinzenal en el programa La Ciutat, que presenten Albert Lesan i Mònica Günther.
25-01-2017. 17.00 hores. Debat a Ràdio Estel Ràdio Estel. Comtes de Bell-Lloch, 67-69. La síndica és entrevistada, juntament amb altres síndics i síndiques locals, en el programa Estem amb tu, que presenta Toni Guerrero a Ràdio Estel.
27-01-2017. 10.00 hores. Consell Plenari Ajuntament de Barcelona. Plaça de Sant Jaume. Vilà assisteix al Consell Plenari del gener.
Si no vols rebre aquest butlletí envia un mail aquí.
Síndica de Greuges de Barcelona. Rda. Sant Pau, 45. 08015. Barcelona
Tel: 934 132 900 email: sindicadegreuges@bcn.cat web